szybki-kontakt
Aktualizacja daty publikacji nie sprawi, że strona osiągnie lepsze wyniki

Aktualizacja daty publikacji nie sprawi, że strona osiągnie lepsze wyniki

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

8 lipca 2019 Czas czytania: 3 min.

Przekazywaną od lat z ust do ust techniką podbijania widoczności jest aktualizacja daty publikacji. Technika ta stosowana jest głównie przez blogerów i portale informacyjne, szczególnie w kontekście powtarzalnych tematów (niedziele handlowe w lipcu, niedziele handlowe w sierpniu etc.), istnieje jednak spora grupa SEOwców, którzy zapytani o takie działanie, daliby sobie rękę uciąć, że działa. Parafrazując klasyka, już by ręki nie mieli.

John Mueller odpowiadający z ramienia Google za kontakt z webmasterami obalił mit stwierdzając, że aktualizacja daty publikacji nie ma wpływu na ranking strony.

Temat wypłynął w ostatnim Google Webmaster Central Hangout podczas którego jeden z uczestników poruszył temat strony, która ma ustawioną automatyczną aktualizację daty i nie był pewien, czy powinni wyświetlać datę ostatniej aktualizacji na stronie.

W odpowiedzi Mueller stwierdził, że wyświetlanie daty ostatniej aktualizacji nie przynosi szkody dla strony, jak również nie przynosi jakichkolwiek korzyści z punktu widzenia SEO.

Jako przykład Mueller podał strony z prognozą pogody, które są aktualizowane wielokrotnie w ciągu dnia. Strony te nie zyskują nagle na rankingu po aktualizacji pogody.

Z perspektywy użytkowników aktualizowanie daty może mieć sens. Informuje ono, że informacje znajdujące się na stronie są aktualne, nie przełoży się to jednak na wyniki w ruchu organicznym z Google.

Poniżej możecie obejrzeć pełen Hangout

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33