szybki-kontakt
Narzędzia, które możesz wykorzystać do audytu mediów społecznościowych

Narzędzia, które możesz wykorzystać do audytu mediów społecznościowych

Roksana Dębowiak

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

30 kwietnia 2024 Czas czytania: 11 min.

Audyty różnorodnych kanałów mediów społecznościowych mają za zadanie sprawdzenie ich efektywności oraz skuteczności w tworzeniu określonych kampanii marketingowych. Obecnie istnieje sporo narzędzi, które możesz wykorzystać do audytu mediów społecznościowych.

Niezaprzeczalna jest też wartość samych audytów social media, ponieważ pozwalają one określić najdogodniejsze źródła i drogi komunikacji dla Twojego biznesu. To również znakomity sposób na określenie powodów zmniejszenia zainteresowania marką czy wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju firmy, szczególnie w zakresie marketingu online.

Z jakich narzędzi warto skorzystać podczas audytu mediów społecznościowych?

Na rynku znajdziesz przynajmniej kilkanaście wartych uwagi narzędzi do audytu mediów społecznościowych. Obejmują one swoim działaniem różne platformy i kanały dotarcia, a także pozwalają znaleźć odpowiedzi na odmienne pytania. W zależności od ich charakteru można podzielić je na programy monitorujące wizerunek marki w sieci, zajmujące się kwestiami technicznymi i SEO, czy wspierające optymalizację. Wśród rekomendowanych programów, używanych do przeprowadzania audytów mediów społecznościowych, wymienia się przede wszystkim te wskazane poniżej.

  • Brand24 – to jedno z najpopularniejszych narzędzi monitorujących wszelkie pojawiające się w Internecie wzmianki na temat Twojej firmy. To najprostsza metoda, aby sprawdzić jej popularność, sposób, w jaki jest odbierana przez grupę docelową oraz częstotliwość, z jaką pojawiają się o niej nowe informacje. Ułatwieniem w korzystaniu z tego programu jest opcja ustawienia powiadomień, opartych na bardzo konkretnych filtrach.

Podobną zasadą działania charakteryzuje się program SentiOne. Jest on przeznaczony do monitorowania najpopularniejszych platform społecznościowych pod kątem pozyskiwania danych – opinii na temat samej marki, jej usług i produktów. Opiera się na poszukiwaniu określonych słów kluczowych.

  • BuzzSumo – to świetne narzędzie zarówno dla nowych, dopiero startujących działalności, jak i dla firm z wieloletnimi tradycjami, które chcą dopasować się do obowiązujących trendów w marketingu online. Z pomocą tego narzędzia do audytu mediów społecznościowych, będziesz na bieżąco ze wszystkimi pojawiającymi się nowinkami w branży. Wiedza to pozwoli Ci być zawsze o krok przed konkurencją we wprowadzaniu nowych produktów czy ulepszaniu usług i kierowaniu ich stricte pod oczekiwania odbiorców.
  • Meta Business Suite – to narzędzie skorelowane z pracą dwóch najpotężniejszych portali społecznościowych: Facebooka i Instagrama. Pozwala ono na bieżącą analizę osób obserwujących profil firmy pod kątem zasięgu, ich zachowania w Sieci czy stopnia ich zainteresowania prezentowanymi na stronie treściami. Narzędzie także liczy odwiedziny na profilu strony i wskazuje liczbę nowych obserwujących. Jednocześnie śledzi uważnie wszystkie trendy reklamowe. Jeśli prowadzisz swój profil na Instagramie albo Facebooku, dzięki Meta Business Suite możesz na bieżąco wprowadzać niezbędne zmiany – czy to w odniesieniu do treści, czy też strony wizualnej.
  • Google Analytics – podczas audytu mediów społecznościowych nie można zapomnieć o najbardziej podstawowych narzędziach do przeprowadzania analiz. Narzędzie sygnowane logiem Google śledzi ruch generowany przez konta założone w social mediach, a następnie analizuje je pod względem skuteczności. W ten sposób najszybciej dowiesz się, czy wykreowana przez Ciebie kampania reklamowa, dedykowana mediom społecznościowym, została przygotowana w odpowiedni sposób i czy przyniesie wymierne korzyści.

Po co korzystać z narzędzi do audytu mediów społecznościowych?

Aby audyt mediów społecznościowych można było uznać za pełny, konieczne jest wykorzystanie przynajmniej kilku z dostępnych narzędzi do audytu. Media społecznościowe można analizować i monitorować pod różnymi, bardzo odmiennymi kątami, co przekłada się na ilość i jakość wiarygodnych informacji. Te zaś, zebrane w całość, pozwalają na przygotowywanie w przyszłości znacznie efektywniejszych form reklamy w Internecie.

Korzystanie z narzędzi do audytów w social mediach pozwala przede wszystkim poprawić wyniki kampanii marketingowych i lepiej dotrzeć do określonej przez strategię firmy grupy docelowej. To także możliwość przeanalizowania wszystkich niezbędnych danych, pozwalających na podążanie zgodnie z obowiązującymi trendami, również w zakresie reklamy czy sposobów komunikacji.

Samodzielnie czy z pomocą ekspertów – jak przeprowadzać audyty mediów społecznościowych?

Podjęcie się wykonania samodzielnego audytu mediów społecznościowych wymaga dużego zaangażowania. W audycie social media znaczenie ma znajomość poszczególnych narzędzi i dobrego operowania ich konkretnymi parametrami i filtrami. To jednak nie wystarczy, aby przekuć uzyskane informacje w dane pozwalające na zmiany w tworzeniu strategii marketingowych. Konieczna jest też umiejętność poprawnego ich odczytywania i analizy.

Tworzenie regularnych audytów mediów społecznościowych swojej firmy lub profili prywatnych jest umiejętnością pozostającą w zasięgu każdej zdeterminowanej osoby. Jeśli jednak prowadzenie firmy i tworzenie contentu na media społecznościowe poświęca całą Twoją uwagę warto zadanie Audytowania przekazać specjaliście, który ma w tym zakresie doświadczenie lub agencji Social Media Marketingowej.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33