szybki-kontakt
Jak zrobić dobrą reklamę Google Adwords?

Jak zrobić dobrą reklamę Google Adwords?

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

4 lipca 2022 Czas czytania: 8 min.

Dzięki Google Ads (wcześniej AdWords) można pozyskać sporo klientów. Jak zatem skutecznie to robić za pomocą tego narzędzia? Na co szczególnie zwracać uwagę? W tym artykule skupimy się na tej kwestii, a dokładniej na poradach dotyczących reklam tekstowych/graficznych.

1. Wybierz odpowiedni rodzaj reklamy

Reklamy realizowane w Google Ads mogą być rozliczane na różne sposoby. Niektóre z systemów są lepsze w zależności od tego, jakie cele chcesz osiągnąć. Oto najpopularniejsze z nich:

  • CPC (cost per click) opłata jest pobierana za kliknięcie. System ten sprawdza się w generowaniu ruchu na stronę.
  • CPM (cost per mile) – opłata jest pobierana za 1 000 wyświetleń reklamy. System ten sprawdza się w budowaniu świadomości marki.
  • CPA (cost per acquisition) – opłata jest pobierana, gdy docelowy odbiorca podejmie pożądaną akcję. System ten sprawdza się w generowaniu konwersji.

2. Podstawowe wymagania

Jak zrobić dobrą reklamę AdWords? Pamiętaj o podstawowych wymaganiach, jakie podaje Google. Oto kilka najważniejszych kwestii:

  • Nagłówek – limit nagłówka wynosi 30 znaków, a w każdej reklamie możesz zamieścić ich maksymalnie 3.
  • Opis – limit to 90 znaków, a reklama wymaga przygotowania 2 tego typu opisów.
  • Display URL – limit wynosi 15 znaków.

Oprócz tego Google podaje kilka innych porad dotyczących elementów, których należy unikać:

  • Wykrzykniki znajdujące się w nagłówkach.
  • Listy wypunktowane.
  • Wielokropki.
  • Wykorzystywanie dużych liter w celu uwypuklenia niektórych słów (np. SAMOCHÓD). Oczywiście nie obejmuje to przyjętych skrótów i nazw własnych (np. RAM).
  • Niestandardowe symbole jak & lub *.

3. Zawrzyj call to action

O czynniku tym można łatwo zapomnieć. Gdy tworzysz nagłówek/opis reklamy, zawsze pamiętaj, do czego chciałbyś pobudzić odbiorcę. Czasami w grę wchodzi dokonanie zakupu, a kiedy indziej pozostawienie danych kontaktowych.

W ten sposób zwiększysz także współczynnik konwersji, gdyż osoby, które zobaczą reklamę, lepiej zrozumieją jej przekaz i po odwiedzeniu strony podejmą pożądane działania.

4. Monitoruj wydatki

Reklama w Google Ads to zwykle konkretna inwestycja, dlatego stale monitoruj swoje wyniki. Dzięki temu będziesz w stanie ustalić, czy może warto by było coś zmienić i poprawić.

Jak stworzyć dobrą reklamę AdWords (Ads) – podsumowanie

Prowadzenie dobrych reklam Google Ads obejmuje wiele innych czynników jak choćby tworzenie i testowanie różnych wariantów, czy podkreślanie unikatowej cechy oferty. Jest to zwykle zadanie trudne i czasochłonne, dlatego, jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, najlepiej powierz to zadanie profesjonalistom.

Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły tego, jak chcesz wykorzystać Google Ads dla swojego biznesu.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33