szybki-kontakt
Jak skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma

Jak skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma

Roksana Dębowiak

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

22 września 2021 Czas czytania: 8 min.

Google Moja Firma to świetne narzędzie, które pomaga w promocji biznesu w głównych wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Jak zatem założyć profil w GMF i odpowiednio go skonfigurować? Tego dowiesz się w tym artykule.

Wizytówka firmy w Google – jak założyć?

Do stworzenia profilu w pierwszej kolejności będzie potrzebne konto Google. Zaloguj się na nie i przejdź na ten adres:

Kliknij Zarządzaj teraz – zostaniesz przeniesiony do ekranu zakładania konta. Możliwe, że jakiś profil Twojej firmy już istnieje w sieci. Google mógł utworzyć go samodzielnie lub został on przygotowany przez dowolnego użytkownika. W takiej sytuacji po prostu go wyszukaj, wprowadzając odpowiednią nazwę.

Jeśli taki profil nie istnieje, kliknij Dodaj informacje o swojej firmie w Google. Zostaniesz przeniesiony do nowego ekranu, w którym należy podać nazwę przedsiębiorstwa oraz kategorię działalności.

W następnych krokach zostaniesz poproszony o podanie lokalizacji firmy:

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo nie ma typowej lokalizacji, wybierz opcję Nie, a następnie określ region, w którym obsługujesz klientów.

W końcowych etapach zakładania profilu Google Moja Firma będziesz musiał jeszcze podać dodatkowe dane firmowe jak region, strona internetowa, numer telefonu, opis firmy itp. Do większości z tych sekcji możesz wrócić później, aby je uzupełnić.

Ostatni etap to weryfikacja profilu. Musisz ją przeprowadzić, aby móc w pełni zarządzać kontem w GMF. Czynność tę da się przeprowadzić na kilka sposobów:

  • Weryfikacja zbiorcza
  • E-mail
  • Kartka pocztowa
  • Weryfikacja natychmiastowa

Lokalizacja firmy w Google – jak ją dodać?

Przejdź do Map Google i znajdź miejsce, w którym znajduje się Twoja firma. Kliknij na nie prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Dodaj swoją firmę. Zostaniesz wtedy przekierowany do poprzednio omówionych, identycznych etapów tworzenia profilu Google Moja Firma.

Jeśli jednak już skonfigurowałeś wizytówkę firmy w Google, przejdź na swoje konto. W panelu nawigacyjnym kliknij Informacje, a następnie pole adresu:

Otworzy się wtedy menu, w którym będziesz mógł wpisać adres firmy i zlokalizować jej dokładną lokalizację na mapie:

Pamiętaj też, że dodawanie lokalizacji w Mapach Google zawsze jest darmowe. Niektórzy oszuści wmawiają, że za taką możliwość należy zapłacić, dlatego oferują związane z tym procesem „usługi” – nie daj się na to nabrać.

Wizytówka firmy w Google – jak dodać zdjęcia?

W panelu nawigacyjnym wybierz Zdjęcia:

Zostaniesz przeniesiony do sekcji, w której można dodać zdjęcia z różnych kategorii i typów jak logo, widok główny, w pracy, zespół itp.

Google Moja Firma – podsumowanie

Konfiguracja profilu GMF nie jest trudna, a konto takie potrafi przynieść wiele korzyści. Postaraj się przygotować je najlepiej, jak możesz.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33