szybki-kontakt
Jak działa Geolokalizacja Google

Jak działa Geolokalizacja Google

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

27 lutego 2023 Czas czytania: 5 min.

Z geolokalizacji Google korzystamy na co dzień. Jak zatem dokładnie ona działa? Jakie ma zastosowanie w kontekście SEO i jak mieć ją na uwadze w przypadku pozycjonowania lokalnego? Tego dowiesz się w tym artykule.

Geolokalizacja Google – jak działa?

Gdy ustalana jest geolokalizacja urządzenia, Google korzysta z kilku głównych metod:

Wszystkie opisane źródła mają swoje zalety oraz ograniczenia (np. GPS jest bardzo dokładny, ale może nie działać w niektórych lokacjach), dlatego zbierając informacje z nich wszystkich, wyszukiwarka jest w stanie precyzyjnie określić lokalizację, niezależnie od sytuacji.

Geolokalizacja Google a SEO

Geolokalizacja odgrywa ważną rolę w SEO, gdyż pozwala ustalić wyszukiwarce, jaką treść zaprezentować poszczególnym użytkownikom. Korzystanie z niej nie jest naruszeniem zasad Google (jak wyjaśnił to już dawno Matt Cutts), jednak może doprowadzić do pewnych problemów:

Ogólnie rzecz biorąc, Google zaleca, aby z punktu widzenia geolokalizacji boty wyszukiwarki były traktowane tak samo, jak użytkownicy – obu z nim przedstawiaj (bazując na podstawie ich lokalizacji i preferencji) te same treści. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka może zacząć interpretować Twoje działania jako cloaking.

Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne

Geolokalizacja Google w kontekście SEO lokalnego rozpatrywana jest w innych kategoriach. Ma ona duży wpływ na to, jakie firmy pojawiają się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika i które z nich zostaną zawarte w tzw. local pack’u:

Jeśli zatem chcesz usprawnić geolokalizację reklamy i ogólnie swojej strony, pamiętaj o następujących dwóch czynnikach:

  • katalogach SEO), dbaj o to, aby dane były zawsze spójne. W przeciwnym wypadku geolokalizacja Google może być zdezorientowana.

Podsumowanie

Pamiętaj, że geolokalizacja użytkownika w Google ma szczególne znaczenie w przypadku urządzeń mobilnych – to w końcu na nich zwykle wprowadzane są zapytania lokalne. Zadbaj dlatego o odpowiednią optymalizację swojej strony tak, aby pokazywała się właściwym użytkownikom we właściwym miejscu.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33