szybki-kontakt
Darmowa reklama w internecie to (raczej) ściema

Darmowa reklama w internecie to (raczej) ściema

Roksana Dębowiak

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

10 grudnia 2021 Czas czytania: 10 min.

Promowanie się w sieci nie ma tak wysokiej bariery wejścia, jak prasa czy radio, dlatego wiele przedsiębiorców w pierwszej kolejności decyduje się na taki rodzaj marketingu. Każdy chce oczywiście ciąć koszty, dlatego często można natknąć się na artykuły dotyczące darmowej reklamy w Internecie. Co powinieneś na jej temat wiedzieć? Tego dowiesz się w tym artykule.

Darmowa reklama w Internecie – czym jest?

Czego dotyczy darmowa reklama w Internecie? Najczęściej artykuły opisujące takie metody skupiają się na technikach, o których to trudno powiedzieć, aby były darmowe, jeśli zależy Ci na prawdziwych efektach. Jeśli już, to łączy je stosunkowo niski próg wejścia, dlatego są co najwyżej bezpieczne w wypróbowaniu.

Wystarczy spojrzeć na kilka pierwszych lepszych artykułów opisujących metody na darmową promocję w Internecie, a znajdziemy w nich takie pozycje jak:

  • Strona internetowa
  • Blog
  • Media społecznościowe
  • E-mail marketing
  • SEO
  • Wpisy gościnne
  • Marketing szeptany
  • Video marketing

Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z nich:

  • Strona internetowa

Jeśli korzystasz z darmowego hostingu, strona zamienia się w gazetkę reklamową. Samodzielnie, bez wcześniejszego doświadczenia, też raczej nie stworzysz dobrze zaprojektowanej witryny nawet w obecnej dobie przystępnych CMS-ów.

  • Blog

Pisać każdy potrafi, ale czy w taki sposób, aby pojawiło się to wysoko w Google? Nawet jeśli tak, to tworzenie jakościowych, oryginalnych i dobrze zoptymalizowanych artykułów jest zwykle czasochłonne.

  • SEO

Search Engine Optimization to na tyle rozbudowana dziedzina, że trudno dobrze orientować się w niej w miarę dobrze we wszystkim.

  • Marketing szeptany

Jeśli nie jest on umiejętnie prowadzony, sprowadza się do spamowania forów tematycznych komentarzami z linkami do swojej oferty – takie podejście nie przyniesie dobrych efektów.

Co łączy te metody marketingowe? Oczywiście wszystkie one mogą być bardzo skuteczne i wiele firm z powodzeniem je wykorzystuje. Trudno jednak mówić o tym, aby były one darmowe. Pamiętaj, że Twój czas to też pieniądz. Skuteczne korzystanie z tego typu technik wymaga ich opanowania, co nie jest takie proste.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na głowie masz wiele zajęć. Czy faktycznie będzie Ci się opłacać zainwestować swoje moce przerobowe w naukę np. video marketingu? Nad tym musisz zastanowić się już sam, ale pamiętaj, że tak naprawdę nie ma nic za darmo.

Bezpłatne katalogi stron i inne rzeczy związane z SEO

Jak wspomniano wcześniej, SEO to rozbudowana dziedzina, dlatego w samym jej obrębie można znaleźć osobne sposoby na „bezpłatną” reklamę w Google. Jednym z nich są darmowe katalogi stron. Choć swego czasu miały one wartość, to jednak teraz należy być w związku z nimi bardzo ostrożnym, zwłaszcza jeśli chodzi o te bezpłatne. W przeciwnym razie mogą one nawet zaszkodzić Twojej witrynie. Więcej na ten temat dowiesz się w tym artykule.

W sieci można też znaleźć informacje o darmowych audytach SEO. Zwykle polegają one na automatycznym przeanalizowaniu strony pod kątem pozycjonowania. Oczywiście da się z tego wyciągnąć przydatne wnioski, jednak nie zastąpi to gruntownego przebadania witryny zrealizowanego przez agencję.

Darmowa reklama w Internecie – podsumowanie

Pamiętaj, że dostajesz to, za co płacisz. Jeśli więc mowa o bezpłatnej reklamie w Google, zawsze gdzieś jest jakiś haczyk. O ile zatem nie zamierzasz samemu poświęcić dużo czasu na opanowanie wspomnianych „darmowych” metod na promocję, lepiej skorzystaj z usług specjalistów.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33