szybki-kontakt
Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest nieskuteczne

Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest nieskuteczne

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

31 października 2022 Czas czytania: 7 min.

W tej serii artykułów omówiliśmy wiele szczegółów dotyczących tego, jak skutecznie pozycjonować sklep. Czy można to zadanie z powodzeniem zrealizować samodzielnie? Do pewnego stopnia tak, jednak lepiej tego nie robić. Omówmy sobie, dlaczego tak jest.

Jak pozycjonować stronę samemu?

Oto kilka aspektów związanych z pozycjonowaniem, które do pewnego stopnia można przeprowadzić samodzielnie z minimalną wiedzą:

1. Audyt SEO

Istnieją narzędzia, które pozwalają automatycznie i często za darmo przeprowadzić prosty audyt SEO. Dzięki nim da się wykryć niektóre podstawowe problematyczne kwestie, jednak nic nie zastąpi dokładnej analizy eksperta, który będzie w stanie ustalić także liczne powiązania i faktyczne źródło błędów.

2. Analiza słów kluczowych

W podstawowym zakresie wyszukiwanie słów kluczowych można zrealizować samemu, choć na niezbędne narzędzia trzeba będzie wydać nieco pieniędzy. Bardziej czasochłonny i problematyczny może być sam monitoring fraz.

3. On-page SEO

Pewne ważne aspekty związane z on-page SEO da się z powodzeniem zrealizować samodzielnie. Obejmuje to takie kwestie jak linkowanie wewnętrzne, optymalizacja rozmiarów zdjęć oraz optymalizacja zawartości opisów i tytułów meta.

Samodzielne pozycjonowanie sklepu – dlaczego nie jest to dobry wybór?
Na dłuższą metę samodzielne realizowanie działań SEO jest nieopłacalne i ryzykowne z następujących powodów:

1. SEO jest złożone

Opisane w tej serii artykułów aspekty SEO to jedynie podstawy, nie wspominając już o tym, że wstępne omówienie, a realizacja ich w praktyce to zupełnie inne kwestie.

Pozycjonowanie stron samemu wymaga tak naprawdę wyuczenia się kilku nowych zawodów – w profesjonalnych agencjach pracują eksperci, którzy z osobna specjalizują się w takich kwestiach jak pozyskiwanie linków, tworzenie contentu czy optymalizacja techniczna.

2. SEO stale się zmienia

Google regularnie ulepsza swój algorytm, wprowadzając nowe aktualizacje. Niektóre z nich mogą sporo namieszać w pozycjach licznych stron. Z tego względu lepiej powierzyć odpowiedzialność za te działania osobom, które stale są na bieżąco z tym, co dzieje się w branży.

3. Błędy mogą być kosztowne

Pozycjonowanie to proces czasochłonny, a na efekty trzeba zwykle nieco poczekać. Jeśli działasz samodzielnie, istnieje większe ryzyko, że obejmiesz błędny kierunek i przysporzysz sobie problemów. Jeśli zlecisz te zadania specjalistom, łatwiej będzie Ci uniknąć takiego scenariusza.

Podsumowanie – tanie pozycjonowanie sklepu może być ryzykowne

Jak więc widać, samodzielne pozycjonowanie e-commerce to niekoniecznie dobry sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Zleć dlatego to zadanie sprawdzonym specjalistom, a na pewno uzyskasz świetny zwrot z inwestycji.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33