szybki-kontakt
Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

23 września 2022 Czas czytania: 7 min.

W artykule tym przybliżymy sobie to, jak przygotować się do procesu skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Zrealizowanie opisanych poniżej kroków bardzo pomoże w kolejnych działaniach.

1. Analiza potrzeb

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? W pierwszej kolejności trzeba ustalić, czego dany sklep w ogóle potrzebuje. Gdy nawiązujesz współpracę z agencją marketingową/SEO, bądź gotowy odpowiedzieć na pytania typu:

  • Jakie cele chcesz osiągnąć?
  • Jak szybko chcesz osiągnąć owe cele?
  • Czy chcesz wejść na szeroki rynek, czy może raczej zdominować małą niszę?
  • Jakie rodzaje produktów są dla Ciebie najważniejsze i najbardziej marżowe?

Taka analiza pomoże później m.in. w doborze fraz kluczowych i tworzeniu całej struktury sklepu.

2. Analiza konkurencji

Każda nisza e-commerce jest zwykle bardzo konkurencyjna, dlatego jeśli chcesz ustalić, jak pozycjonować sklep internetowy w skuteczny sposób, musisz mieć na uwadze działania swoich rywali. W tym celu analizuje się takie kwestie jak:

  • USP (unique selling proposition) głównych konkurentów.
  • Słabe strony rywali.
  • Zakres i styl kampanii marketingowych realizowanych przez inne sklepy w powiązanych branżach.
  • Polityki cenowe.
  • Główne frazy kluczowe, na które z powodzeniem pozycjonuje się konkurencja.

Samą konkurencję warto także podzielić na kilka kategorii:

  • Główni konkurenci – sklepy oferujące takie same lub bardzo podobne produkty.
  • Mniejsi konkurenci – sklepy oferujące podobne produkty, jednak targetujące inną grupę (np. konkurent także sprzedaje buty, jednak są one z reguły tańsze, gorszej jakości i skierowane do większej ilości osób).
  • Poboczni konkurenci – sklepy oferujące produkty lekko powiązane z Twoją ofertą (np. konkurent sprzedaje jedynie buty sportowe, podczas gdy Ty w ofercie masz różną odzież sportową).

3. Zaplanowanie struktury pozycjonowania sklepu

Sklepy internetowe przyjmują następującą strukturę: Strona główna > Kategorie produktów > Podkategorie produktów > Produkty.

Przed rozpoczęciem działań z zakresu pozycjonowania dobrze jest ustalić, jak będzie wyglądać dokładnie struktura sklepu. W przeciwnym razie może dojść do niezamierzonego powielenia kategorii i podkategorii produktów, co z kolei potrafi prowadzić do duplikacji, kanibalizacji treści oraz innych niekorzystnych zjawisk.

Podsumowanie

Dzięki przemyślanej realizacji omówionych tutaj kroków przyszłe działania zaprocentują jeszcze bardziej. W kolejnym artykule przybliżymy sobie, czym jest audyt SEO oraz jak wypozycjonować sklep internetowy, umiejętnie dobierając frazy kluczowe.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33