1
Firma remontowo-budowlana J&K z Krakowa rozpoczęła współpracę z DNS Group we wrześniu 2021 roku. Przed nawiązaniem współpracy, strona firmy (utworzona w kwietniu 2020) była pozycjonowana przez lokalną agencję SEO, jednak bez znaczących rezultatów. Jak pokazuje poniższy wykres, pomimo rocznych działań, strona dopiero zaczynała być zauważalna przez narzędzia analityczne takie jak Senuto, Ahrefs czy Semstorm.
Na przedstawionym poniżej wykresie widać, że w latach 2015-2020 strona praktycznie nie istniała w wynikach wyszukiwania dla istotnych fraz kluczowych.
Główne cele klienta:
2
Proces pozycjonowania został oparty o sprawdzoną strategię SEO opracowaną przez zespół DNS Group, łączącą:
Pierwszym krokiem był szczegółowy audyt techniczny SEO wykonany ręcznie przez naszych specjalistów. W przeciwieństwie do automatycznych raportów, nasz audyt objął 230 obszarów strony z uwzględnieniem:
Dlaczego ręczny audyt? Automatyczne audyty SEO nie uwzględniają specyfiki branży, celów sprzedażowych czy regionalnych zachowań konsumentów, co może prowadzić do pozornej poprawy optymalizacji przy jednoczesnym spadku konwersji.
Nasz proces analizy konkurencji przebiegał trzytorowo:
a) Analiza automatyczna Wykorzystaliśmy narzędzia analityczne do porównania wspólnych słów kluczowych i identyfikacji fraz, na które widoczne były strony konkurencji, a niewidoczna była strona klienta.
b) Analiza stron wskazanych przez klienta Zbadaliśmy strony, które klient uważał za swoją bezpośrednią konkurencję, aby określić najważniejsze frazy kluczowe do optymalizacji.
c) Analiza realnej konkurencji w wynikach wyszukiwania Google Przeanalizowaliśmy strony, które zajmowały czołowe pozycje w Mapach Google oraz TOP10 organicznych wyników wyszukiwania dla kluczowych fraz.
Szczegółowo przeanalizowaliśmy wyniki organiczne, które stanowiły naszą bezpośrednią konkurencję:
Elementem analizy konkurencji była również analiza profilu linkowego konkurencyjnych domen:
3
Strona klienta była wykonana w oparciu o CMS WordPress bez użycia page builderów, co dawało dobre podstawy do optymalizacji technicznej i UX. Nasze działania objęły:
Rezultaty: Do grudnia 2022 osiągnęliśmy wyraźny wzrost widoczności w TOP10 wyników wyszukiwania dla kluczowych fraz sprzedażowych, co widać na poniższym wykresie:
Niespodziewane wyzwanie: W drugiej połowie grudnia 2022 strona odnotowała gwałtowny spadek widoczności, co widać na końcu powyższego wykresu. Dokładna analiza wykazała, że powodem był atak DDoS, w wyniku którego na stronie zostało osadzone złośliwe oprogramowanie. Wyszukiwarka Google w celu ochrony swoich użytkowników postanowiła o deindeksacji strony z wyników wyszukiwania. Co istotne, komunikat o tym działaniu nie ukazał się w Google Search Console ani w korespondencji ze strony Google, co początkowo utrudniało diagnozę problemu.
Luka bezpieczeństwa na stronie znajdowała się w plikach szablonu i stanowił ją fragment autorskiego kodu twórcy strony zastępujący natywne funkcje WordPress. Przywrócenie strony w wersji sprzed ataku pozwoliło na jej chwilowe, prawidłowe działanie. Po upływie kilku dni nastąpił jednak ponowny, tym razem celowany w konkretny element kodu atak, ponownie wprowadzający na stronę wirusa.
Po konsultacji z klientem zdecydowaliśmy o utworzeniu nowej strony internetowej od podstaw, zachowując wizualną spójność z poprzednią wersją. Najważniejsze cechy nowej strony:
Wdrożenie nowej strony: Odtworzenie strony w technologii czystego CMS WordPress zajęło nam mniej niż dwa tygodnie, po którym to czasie klient mógł się cieszyć powrotem swojej strony internetowej.
Wyzwania po wdrożeniu: Początkowo strona odzyskała utraconą widoczność, co widać na początku poniższego wykresu:
Jednak aktualizacja Core algorytmu Google w marcu 2023 spowodowała spadek. Analiza wykazała, że dobrze indeksowane były tylko nowo publikowane treści, podczas gdy podstrony z treściami sprzed ataku traciły pozycje.
Strategia naprawcza: Analiza zachowań treści na stronie doprowadziła zespół SEO do wniosków, że indeksacji i pozycjonowaniu podlegają nowo publikowane treści na stronie. Utrata liczby fraz kluczowych wynikała bezpośrednio ze spadków widoczności podstron, na których znajdowały się treści opublikowane przed wystąpieniem ataku hakerskiego i zawirusowania strony.
W okresie od kwietnia do lipca 2023 wymieniliśmy lub zaktualizowaliśmy wszystkie treści na podstronach ofertowych. Zmiana ta przełożyła się na ponowny wzrost widoczności, który rozpoczął się jeszcze przed sierpniową aktualizacją algorytmu Google, co wyraźnie widać w drugiej połowie powyższego wykresu.
4
Poniższy wykres przedstawia całościowy obraz widoczności strony od początku współpracy do chwili obecnej:
Systematycznie prowadzony proces pozycjonowania przełożył się na wyraźny wzrost widoczności strony klienta w wynikach wyszukiwania:
Obecna widoczność strony jest najwyższa w całej historii działalności firmy. Poniższa tabela pokazuje najważniejsze frazy, dla których osiągnęliśmy wysokie pozycje:
Z najważniejszych osiągnięć:
„Współpraca z DNS Group przełożyła się na stabilny wzrost liczby zapytań ofertowych. Dzięki ich profesjonalnemu podejściu i umiejętności szybkiego reagowania na problemy, nasza firma ma teraz stały dopływ nowych klientów z internetu.” – Jacek Kuźmiński, Właściciel J&K
5
Dzięki dobrze zaplanowanej, nakierowanej na odpowiednie frazy kluczowe strategii, klient dysponuje stabilnym dopływem osób zainteresowanych świadczonymi usługami, co przekłada się na stabilność biznesową i możliwość rozwoju firmy.
Dzięki strategicznemu podejściu do SEO, klient uzyskał:
Analiza przeprowadzonego procesu pozycjonowania pozwala wyciągnąć kilka istotnych wniosków, które mogą być wartościowe zarówno dla naszych przyszłych klientów, jak i dla dalszej optymalizacji strategii SEO:
Chcesz osiągnąć podobne rezultaty dla swojej firmy?
Napisz do nas już teraz! Wdrożymy dla Ciebie skuteczną strategię SEO dopasowaną do specyfiki Twojej branży i lokalnego rynku.