szybki-kontakt

Pozycjonowanie w branży gastronomicznej – jak dotrzeć do odpowiedniej grupy Klientów?

1

1. Klient

Klientem jest lokalna firma z branży gastronomicznej prowadząca sprzedaż w lokalu stacjonarnym oraz dowóz w wybranych dzielnicach Warszawy

2

2. Założenia początkowe

Klient zgłosił się do nas w celu przeprowadzenia oceny dotychczasowych działań SEO prowadzonych dla jego firmy przez jedną z agencji SEO z siedzibą w Poznaniu. Zakładał on, że lokalna warszawska agencja SEO może mieć lepsze zrozumienie rynku.

3

3. Analiza strony i konkurencji

Prowadzone przez obsługującą Klienta agencję działania wykonywane były zgodnie ze standardami SEO. W sposób kompleksowy prowadzone było linkowanie oraz meta optymalizacja na popularne dla branży frazy kluczowe.

Działania SEO prowadzone były w sposób szablonowy, w oderwaniu od charakterystyki Klienta, jego oferty oraz obszaru na jakim świadczona jest usługa.

W konsekwencji powyższego błędu strona Klienta notowała powolny wzrost wyników, konkurując z globalnymi markami działającymi na innym obszarze, nie tylko Warszawy, ale i w innych miastach. Ponadto Klient docierał ze swoją ofertą do klientów zainteresowanych innymi typami kuchni niż ta znajdująca się w ofercie Klienta.

4

4. Prowadzone działania

Działania w zakresie pozycjonowania strony Klienta rozpoczęliśmy od uporządkowania zaplecza linków podłączonych do strony i skorelowania go z obszarem działania oraz branżą Klienta.

Działania w zakresie optymalizacji, a następnie rozbudowy zaplecza linków Klienta zostały dodatkowo wzmocnione przygotowaniem i publikacją treści nakierowanych na frazy sprzedażowe długiego ogona. 

5

5. Efekty pozycjonowania

W efekcie prowadzonego procesu pozycjonowania w perspektywie 6 miesięcy liczba fraz kluczowych, na które strona była widoczna wyniósł 1167%, wzrost liczby fraz kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwania  wzrósł o 1046%, a liczba klientów odwiedzających stronę wzrosła aż o 1518%. 

Wyższy wzrost ilości odwiedzin w stosunku do liczby pozyskanych fraz kluczowych w TOP10 wskazuje na uzyskanie widoczności na wiodące słowa kluczowe charakteryzujące się dużą ilością generowanych zapytań.

6

6. Podsumowanie

Początkowe oczekiwanie Klienta dotyczące skorzystania z opinii agencji lokalnej jest często powtarzającą się opinią. Siedziba agencji SEO nie ma znaczenia przy skutecznym pozycjonowaniu na rynku lokalnym. Istotne jest zrozumienie potrzeb Klienta i prawidłowe dobranie grupy odbiorców do jego oferty. Tak by działania SEO przełożyły się na realny zwrot inwestycji.

Tylko przemyślany marketing daje realne efekty.

Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!