szybki-kontakt
Czym są kampanie Dispalyowe Google Ads

Czym są kampanie Dispalyowe Google Ads

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

7 maja 2021 Czas czytania: 8 min.

Marketing internetowy daje wiele możliwości docierania do dokładnie takich klientów, jakich chcesz. Jedną z popularnych metod są kampanie display, które bazują na sieci reklamowej Google. Na czym dokładnie one polegają? Dlaczego warto z nich korzystać? Na te pytania odpowiemy sobie w tym artykule.

Kampanie display – definicja

Reklamy typu display to atrakcyjne banery, którym często towarzyszy mała ilość tekstu stanowiącego zwykle call to action lub tag line. Wyświetlane są one na stronach internetowych, kanałach YouTube i aplikacjach mobilnych, które należą do sieci partnerskiej Google Display Network (GDN).

Reklamy display w Google polegają na danych gromadzonych w plikach cookies. Pozwalają one śledzić, jakie strony odwiedzają użytkownicy. Dzięki temu system może dostosowywać kampanie do osób, które wykazują zainteresowanie wybranymi zagadnieniami.

Google Ads Display Network – jakie formaty przybierają reklamy?

Google pozwala korzystać z tego typu przekazów marketingowych na liczne sposoby. Mogą one znajdować się w zróżnicowanych miejscach oraz nakierowywać się na określonych użytkowników:

  • Banery

Jeden z najpopularniejszych formatów, który wyświetla się w różnych miejscach na stronie internetowej.

  • Reklamy pełnoekranowe

Są wyświetlane w pełnej okazałości odwiedzającym, zanim zostaną przekierowani do docelowych treści.

  • Reklamy korzystające z remarketingu

Załóżmy, że odwiedzający wszedł na Twoją stronę (czyli wykazał pewne zainteresowanie), ale nie podjął żadnych pożądanych działań (np. nie kupił produktu). Za pomocą remarketingu (określanego także jako retargeting), można zacząć wyświetlać mu w różnych miejscach reklamy displayowe, które zachęcą go do powrotu do Ciebie i dokonania zakupu.

  • Reklama elastyczna

W przypadku tego rozwiązania system w kampanii display korzysta z zestawu nagłówków, zdjęć i opisów, aby samodzielnie dostosowywać reklamę w różnych kombinacjach dla określonej grupy odbiorców.

Kampanie display – dlaczego warto z nich korzystać?

Omawiana forma reklamy niesie ze sobą wiele korzyści:

  • Ogromne możliwości

Z racji ogromnej ilości członków Google Ads Display Network, za pomocą takich reklam możesz dotrzeć do ponad 90% użytkowników Internetu. Dzięki temu na pewno znajdziesz osoby zainteresowane Twoją ofertą.

  • Monitoring

Google dostarcza licznych narzędzi, które pozwalają mierzyć skuteczność kampanii display i na bieżąco dostosowywać je tak, aby osiągać jak najlepsze efekty.

  • Różne metody rozliczeń

Reklamy display mogą być rozliczane w przeliczeniu za jedno kliknięcie (CPC – cost per click) lub 1 000 wyświetleń (CPM – cost per mile). Obie metody mają swoje zastosowanie w zależności od celów, jakie chcesz osiągnąć.

Kampanie display – podsumowanie

Za pomocą reklam z GDN możesz dotrzeć do ogromnej ilości klientów. Warto zatem jak najszybciej zacząć korzystać z tego kanału reklam internetowych.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33